pátek 29. května 2015

Dobrovolnická činnost

Ahoj~
Tento článek bych chtěla věnovat dobrovolnické činnosti, kterou sama dělám. Chtěla bych vás i tímto třeba nalákat :)
Delší dobu jsem chtěla dělat pro organizaci Adra, ale nikdy jsem pořádně neměla čas. Čas se mi naskytl až na vysoké škole, kde je nakonec rozvrh o dost volnější. Napsala jsem email a dostavila se na přijímací pohovor. Byla jsem rozhodnutá, že chci k dětem do nemocnice, ale při pohovoru jsem se rozhodla, že zkusím navštěvovat lidi s postižením.
Dostala jsem se do domova pro lidi se středním až těžkým mentálním postižením, kde jsem začala dělat v kreativní dílně. První, co mě překvapilo byl ten talent. Někteří klienti kreslili úplně sami bez pomoci-byl to opravdu zážitek vidět, jak je to baví, a jak jim to jde. První dny byly dost rozpačité-nevěděla jsem, co dělat, co čekat, ale klienti mě rychle vzali mezi sebe. Jsou hrozně rádi, když se objeví někdo nový, takže o vás chtějí vědět, co nejvíce.
Vytváříme výrobky z hlíny, děláme obrazy na různá témata... je to hodně různorodé. Těším se na každou návštěvu a to z důvodu, že tam jste v jiném světě-lidé kolem jsou veselí, je tam uvolněná nálada, prostory domova jsou velmi krásné a zahrada uklidňující.

Určitě vám doporučuji dobrovolnickou činnost. Uděláte někomu opravdovou radost jen svojí přítomností a odnesete si dobrý pocit, že někomu pomáháte.

http://www.adra.cz/

V příštím článku vám chci přiblížit další dobrovolnickou činnost a to doučování dětí ze sociálně znevýhodněných rodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat